01 september 2008

Semester dag 6

Idag så har vi faktiskt gjort en hel del saker :)

Började dan som vanligt med frukost och sedan gjorde vi oss iordning för att åka till Danmark :)

Så vi packade in oss i bilen med GPS, Kartbok och lite allt möjligt annat trevligt såsom ett brobiss å sen åkte vi :) Ist för vår vanliga rutt norrut så åkte vi söderut idag :) Va riktigt trevligt :) Var iaf så långt söderut som Möns Klint, och såg även Stevns Klint när vi satt och åt smörrebröd i Rödvig :) Så har sett en hel del å även varit ute å gått en hel del... Om man vill leka bergsget i trappor så ska man deffinitivt åka till Möns Klint och titta :) Helt underbart vackert men att ta sig upp igen på dessa trappor e ingen höjdare när man inte har nån kondis *S* Jag ljuger inte om jag säger att det nog är en närmare 500 steg, både i trappa och platt på den kortaste vägen.....

Den första bilden är en bild tagen i Rödvig och det är Stevns Klint på bilden. De övriga är från Möns Klint, vissa delar av trappan och så, men det är bara en bråkdel av vägen som är på bilderna... men vilken vacker utsikt det var där :)
Sedan har vi ju även hittat Boysenbärssylt :) Helt underbart gott men finns jhu ingenstans i sverige att köpa :( Men tur e ju att danskarna har sånna godsaker :)
Men vi var iaf ute å åkte en hel del igår :) Vi började vid 11 på morgonen å var tillbaka i lägenheten igen vid 18 :)
Efter att vi kommit hem igen så åkte vi in till stan för att äta på Jensen's :) Å de e alltid gott :) Först lite förrätt med mozarella sticks, jalapeños med ostfyllning och kycklingvingar :) Å efter de så åt jag Spareribs med fries och coleslaw :) Sen va man proppmätt så då begav vi oss hemåt igen å stoppade ner den förkylda mig i ett varmt badkar :) De va inte helt fel :) mina ben behövde de efter våra strapatser.... Å sen sovdags för dagen :)

1 kommentar:

Yakumo sa...

Ni är ju fullständigt galna!
Men det låter som ni har skoj. Spöa någon dansk ifrån mig om ni skall över någe mera.