31 augusti 2008

Semester dag 5

Ja då har ytterligare en dag gått då :)

Har varit på loppis idag och gjort ännumera Tupperwarefynd :) Hade hela ryggsäcken full med allt möjligt kul idag för 65:- :) sånt jag kan nämna på rak arm som de va var väl iaf: en hängsked, en snåljåp, en shaker med propeller men utan lock, en salladsburk med durkslagslock, en hamburgerpress med 1 burk, en massa multikanne lock, salt & pepparburk, liten tång, apelsinskalare, påläggsgaffel, en liten burk med lila lock som jag har själv med grönt lock till hemma :) ja å en massa mera saker å :) så jag fyndade rätt rejält idag :)

Efter att vi hade vart där så åkte vi till Löberöd för Rolf skulle få lite verktyg å så från hans morfars hus som mest bara ligger där :) så nu har vi 2 kartonger fulla med verktyg och lite andra saker nere i bilen :) så nu får vi inte handla för mycket saker med oss hem för då kan de bli problem :)

Ulla och Berne bjöd oss iaf på lunch idag :) vi åt från Thaivagnen i Löberöd å dom hade riktigt god mat :) Min vana trogen så åt jag nudlar med kycklingspett och jordnötssås :) ja visst är jag ombytlig? :) Å sen ute i trädgården så såg jag även en igelkott :) har bilder på den i mobilen så får väl se när jag laddar över dom :) men de va en rätt stor en faktiskt som inte var alltför imponerad av att jag lyfte på buskarna för att titta ordentligt :)

Ja men iaf, efter att vi hade vart där i ett par timmar å gått igenom en massa saker så åkte vi tillbaka till lägenheten för att komma fram till nån midda... å gud vad de e lätt då i en stad som stänger tidigt på en söndag.... Vi hittade iaf som tur va en Coop som har 8-22 varje dag :) Sånt gillar vi, med tanke på att sist vi var här så fick vi åka Malmö runt bara för att hitta en affär på en söndag som var öppen efter 18.... men nu hittade vi iaf en så Rolf kunde få chips å jag halstabletter.... jag har ju gått å fått så fruktandsvärt ont i halsen jag... men jag får hoppas på att det snart tar å går över :)

Men iaf, middag..... Burger King ikväll igen.... Jag åt nån Sunny nånting kyckling sak och en Chicken Club, chicken club e god men det var inte den där Sunny saken..... Så jag tror nog att jag kommer äta en Chicken Royale igen nästa gång faktiskt :) den har änsåläge varit godast :)

Men nu börjar det iaf kännas som det är dags att sova utifall att jag har börjat få nån sorts förkylning eller så.... men trött e jag iaf å Rolf har redan lyckats slockna *S* Så de e väl lika bra att jag sover då å :)

3 kommentarer:

Victoria sa...

Usch då, hoppas du mår bra snart, inte kul med förkylning på semestern.. eller inte annars heller.. men ändå :(

Hamburgerpress och snåljåp, vad är det?
En som man pressar och värmer hamburgerbröd är det enda jag får fram i huvudet när det gäller hamburgerpressen, men om det var en burk till eller nåt så vet jag inte alls :)

Katarina Ullfors sa...

hehe :) hamburgerpress är en sån som man pressar köttfärsen i så man får en jämn å fin hamburgare typ :) sök på hamburgerpress på tradera så får du fram exakt hur sån ser ut :) å en snåljåp är en lång sked som är böjd längst ner så man kan få ut det sista ur burkar å t.o.m. ketchupflaskan om man så vill :)

Victoria sa...

Aaaahaaaa.. smarta grejor verkligen :)