03 september 2008

Semester dag 8

Ja då har ytterligare en dag börjat nå sitt slut :)
Har gjort en hel del saker idag faktiskt :) och även köpt biljetter till Babylon A.D som har premiär på fredag här :) så fredag blir det bio igen :) jodå, vi gillar att se film :) Å film på bio är alltid bäst :) Iaf om det är en bra film, för då har man inte kastat bort sina pengar :)

Men men, idag så hade vi ju som sagt hittat på en hel del med saker :) Började dagen som vanligt med frukost :) och sedan åkte vi iväg till Lund så vi va där till 11 :) Då skulle vi nämligen bli upphämtade av Ulla och Berne åsså skulle vi även ta med Rolfs faster Anne-Marie :) Så vi satte oss i bilen och åkte iväg :) Först på småvägarna på väg mot Landskrona och så tills vi hamnade på Rya's (har jag iaf för mig att det hette) golfklubb där vi åt lunch :) Var väldigt god lunchbufée som hade så man fick ju äta hur mycket man ville :) Så blandade grönsaker å så, skinkstek, svampsås och har för mig att det var duchesspotatis lr nått sånt, men gott var det iaf :) Så då satt vi där ett tag å smaskade å hade oss :)

Sen när vi hade ätit klart där så fortsatte vi på småvägar mot Helsingborg :) lr ja, småvägar å småvägar, det är gamla riksvägen så de e storlek som stavreviksvägen eller den förbi sundsbruk å så, så hyffsat stor väg ändå :)

Men väl i Helsingborg så gick vi på museum :) Jodå, man måste ju va lite kulturella :) Så vi va å tittade på utställningen "Plastic Fantastic" och kom fram till att vi har en himla massa gamla plastsaker hemma :) ja då inte bara tupperwaresaker utan även en massa andra intressanta saker :) Så vi gick runt där å tittade en hel del å hade oss :)

Efter de så skulle vi vandra iväg till ett café för kaffesuget hade börjat komma hos 3/5 pers typ :) och jag å Rolf passade på att smita in på ett apotek för att se om mitt recept hade kommit in, å de hade de :) så jag är helt överlycklig idag för de innebär att mina bihålor iaf inte kommer bli heltäppta utan att jag kommer ordna till mig rätt så snabbt :) Har faktiskt vart en helt ok dag ändå i min förkylning, idag känner jag mig ungeffär som efter att jag haft förkylning i 1 vecka så den va en snabbt övergående förkylning verkar det som :) Och det kommer ju bara bli bättre nu :)

Men iaf, café var de :) vi hittade ett trevlig ställe som jag har för mig hette Ebbas Café lr nått sånt, med billiga priser och goda stora saker :) Jag åt en bit brownie med vispgrädde i gigantformat och fick mig även en Trocadero :) Jag blev helt överlycklig :) Trocadero som va iskall på glasflaska :) kan det bli mycket bättre med de å en riktigt kladdig brownie? skulle inte tro de :)

Ja, vi åt iaf upp där å vandrade vidare till bilen å åkte tillbaka till Lund :) När vi va där å hade skilts från de andra så åkte vi till Lunds kyrkogård för att se hur min Morbror å Mosters grav såg ut, och den var väldigt fin :) Var ett par år sen man va dit sist, men vi är iaf dit ibland och tittar till den :) Tog även bilder på den så mamma kan få se hur den såg ut nu :) det kommer mamma gilla :)

Ja, å nu e vi ju uppenbarligen tillbaka i lägenheten :) själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra eftersom jag är rätt trött av mig på kvällarna... kan ha nått med att göra att dom börjar arbeta i huset innan 8 varenda morgon.... och tänk er ett högt betonghus där de håller på på samma våning som man själv är.... dom håller på byta branddörrarna i trapphuset... å de låter.... usch vad det låter.... så man vet ju knappt vart man ska bli av på mornarna...... så då får man väl helt enkelt somna tidigare på kvällarna ist :)

Men imorrn ska vi iaf vara i Ystad till 11 å gå till Stina å ha kul :) Får se hur mycket hon kommer hinna å så imorrn eftersom hon ju va å krockade sin MC i lördags å har lite ont i högerarmen, men vi har ett par timmar på oss så hon får köra på i sin takt :) Mitt ben kommer vi ju iaf hålla på med, men Rolfs arm får vänta, eftersom den ställningen klarar hon inte av än... men får se om hon orkar för då får Rolf nåt annat han vill ha på sitt ben ist :) Men de märker vi som sagt imorrn :)

2 kommentarer:

Victoria sa...

Vad sorgligt med Stina, alltså hemskt för hennes del och ja, lite trist att Rolf inte får sin lampa, men ja, det är ju sånt man får ta..

Hoppas hon blir bra snart..

Lycka till imorgon nu, är spänd på att se bilder sen :)

Victoria sa...

ÅÅÅÅÅÅHHHHH, hur går det med tatueringarna??!!! :D
Är sååååå nyfiken :D