02 september 2008

Semester dag 7

Ja se då har vi kommit en bit på vägen på semestern :) Har nu då 3-4 dagar kvar innan vi åker hem, vet inte om det blir lördag eller söndag, men det har väl lite med att göra hur mycket av min dumma förkylning som kommer hålla i sig, men jag skulle tro att den kommer gå över rätt snabbt faktiskt, har hittat orsaken till min halsonta iaf *S* har en blåsa i gommen precis bredvid gomseglet, alltid en höjdare.... den gör rätt ont kan jag lova.... hostar visserligen lite slem å så ibland, men det är inte mycke alls motför hur det brukar vara när jag är förkyld, åsså är jag lite snorig... det värsta med hela min förkylning e iaf att jag för tillfället inte har någon röst :) så jag låter väldigt patetisk :)

Men iaf, idag så har vi varit i Kungsparken å matat pippisar :) eller ja, ankor av olika slag och även en gås :) tror även en å en annan duva, skata, kaja och mås slank in bland alla pippisar som va hungriga :)

Sen iaf när vi hade vart där så va vi på La Empanada och åt lunch :) Förut så åt vi alltid struts där, men eftersom de hade slutat med de så fick vi ju äta nått annat... så de blev kycklingfilé med kryddig svampsås, å de va inte helt fel de heller :) så därifrån gick vi väldigt mätta å belåtna :)

Efter de så har vi mest tagit de lugnt i strosandet så jag har kunnat sätta mig för att inte anstränga min förkylning nått, men friskluft e alltid bra så :)

Sen efter att ha suttit på gågatan ett tag å även druckit en varm choklad från Espresso House så gick vi till Gray´s och handlade de vi skulle ha där :) Lite nya Jelly Bellys, Beef Jerkey till brorsan å lite sånna saker :) Å sen gick vi till SciFi bokhandeln och tittade, jag hittade böcker jag vill ha..... "The Elemental Encyclopedia" heter iaf bokserien å de e ett antal tjocka fina böcker som handlar om allt möjligt intressant som intresserar mig :) Och sedan gick vi till lite andra olika affärer och tittade och blev sjuka i :) jag vill ha massor av pengar och gå till Sök & Finn :) dom har ju så mycket vackra kristaller och böcker och allt möjligt sådant :)

Ja, vad har vi gjort sen då? Åkte hemmåt och tog sen bilen å åkte till storwillys och handlade lite :) men innan vi handlade så va vi ju tvungen att gå upp på Zo
oCity :) gigantiskt djuraffär med en massa levande djur :) Har bl.a. tittat på 3 väldigt söta Vädurar :) skulle tro att det var franska vädurar, men söta var dom :) å större än Väsen :) En av ninisarna såg precis ut som Oskar, fast ju betydligt större då :) å de va exotiska ormar, ödlor, fåglar, tamråttor å allt möjligt där :)

Ja efter att vi handlat så åkte vi iaf till Marathon Pizzeria och köpte med oss varsin Gyros tallrik till midda :)

Å nu sitter jag å lyssnar på regnet :) det har nyss kommit här nere fast jag vet att det har regnat hela dagen hemma. när jag pratade med Mamma förut ikväll vid 18 så hade det kommit 20mm regn redan för dagen....

Men nu tror jag att jag ska spela lite PSP lr nått sånt innan jag ska sova, jag är nämligen rätt slut för dagen :)

Imorrn så ska vi ut å hitta på nått, men vad vet vi inte, vet iaf att vi ska åka till Lund å lämna bilen hos Anne-Marie (Rolfs faster) och sen skulle Ulla & Berne hämta oss 3 där åsså ska vi åka iväg åt nått håll, men vart vet jag inte :) Så de skriver jag väl om imorrn skulle jag tro :)

1 kommentar:

Victoria sa...

Ja, det är så trist, det regnar och regnar och regnar här.. :( Men ja, får hoppas det blir nån solig dag framöver nu här, så det inte bara är grått och regnigt..