29 augusti 2008

Semester dag 2 :)

Har varit en riktigt bra å lugn dag idag :)

Vi började iaf dagen med att vakna å åka in till stan å äta frukost på Espresso House :) Har verkligen saknat deras frukost :) Scones med smör, boysenbärsylt, ost, apelsinjuice och varm choklad :) det är verkligen en bra start på morgonen de tycker jag :)

Ja väl sen efter de då så strosade vi väl vidare på stan :) Har bara vart in i 2 affärer idag på hela dan å handlat å *S* ja mer än Coop då, man måste ju ha frukost resten av dagarna å :)
Men vi gick iaf till Tiger och Gray´s :) På Gray´s köpte jag en förpackning med Nerds som är en sorts Willy Wonka godis :) Och på Tiger handlade vi allt möjligt konstigt :) Vi hittade även lite olika blandade julklappar där till både mamma, pappa å brorsan :)

Ja vad gjorde vi sen då? Jo då gick vi å åt lunch :) China in a Box blev det iaf :) Jag åt nudlar, jordnötssås, kycklingspett och friterade räkor :) ja man väljer alltså lite olika saker man vill äta typ :) var hur smarrigt som helst å mätt blev vi å för den delen :)

Ja efter då att vi hade ätit lunch så strosade vi väl på upp mot Triangeln igen :) sen åkte vi tillbaka till lägenheten för att kolla om det gick nån kul film på bio idag, å de gjorde de (kommer mer längre ner) å sen åkte vi iväg till Coop på Jägersro för att hitta lite frukostmaterial till oss :)

Sen tillbaka till lägenheten igen för att åka in till stan ytterligare en gång för dagen :)

Då blidde de middag på Pizza Hut, men pizzan där bojkottar alltid vi, vi föredrar BiteLine Pizza vi :) men de blev iaf vitlöksbaguette med mozzarella och sedan en underbar Combo Platter, de är potatis, spareribs, kycklingvingar och coleslaw :) Ja å såklart blev det en Chokladsufflé till mig å till efterrätt :) supersmaskigt :)

Ja sen blev de ju då dags för bio :) The Dark Knight såg vi äntligen å den filmen var helt underbar :) Heath Ledger gjorde verkligen en underbar roll som Jokern :) Synd bara att det ju blev hans näst sista film.... men han gjorde den iaf jäkligt bra :)
Den där filmen vill jag se igen :) De vill jag verkligen :)

Men nu har jag iaf tänkt att sussa lr nått sånt :) för imorrn ska man upp å hitta på nått att göra igen :) vad vet jag inte riktigt :) Enda vi har planerat är Måndag: Danmark, Onsdag: Nått med Ulla och Berne, Torsdag: Tatuering :) Ja åsså Söndag: Hemfärd då, men annars så har vi 6 dagar att göra vad vi vill på :) Å vi ska väl iaf försöka se Get Smart oxå under tiden, den verkar väldigt bra den å tycker jag :) Men den kommer nog inte slå The Dark Knight över huvud taget.....

Gonatt :)

6 kommentarer:

Victoria sa...

Wow, nu när jag läste Boysenbärssylt så minns jag att jag alltid köpte det där nere..

Här uppe har jag typ aldrig sett det tror jag.. finns det på affärer där nere?
Önos hade minns jag förut iaf. Kanske dom slutade med dom över hela landet.. vet ej..

Jag har bara aldrig sett det här :(

Katarina Ullfors sa...

har ingen aning, men hittar jag så kan jag kanske köpa med en burk upp till dig?

Victoria sa...

Ja, vill du det, kan du det, så får du pengar.. men det var längesen jag såg en.. men det fanns under åren jag bodde där nere.. men kanske bara här uppe det inte finns :(

Katarina Ullfors sa...

jag skulle ju inte bli förvånad om dom har sånt på Kiviks eller så faktiskt, men jag ska kolla runt iaf :)

Victoria sa...

Tack och bock :D

Victoria sa...

Jag sökte lite efter sylten på internet, och jag vet inte, jag hittar många som äter boysenbärssylt och som sagt företag som serverar det typ då, men ja, det känns som det är svårt att få tag på..

Alla kan knappast göra egen sylt :/ Men det ser lite mörkt ut tycker jag..
Någon skrev också att det var svårt att få tag på.
Det ser så ut..
så ja, tänk inte på det om det inte är att ni nu råkar springa på en burk hehe.. men annars behöver du inte tänka på det direkt :)