29 augusti 2008

Semester dag 3 :)

Ja vad har man hittat på idag då?

Ja, började väl dagen med att vakna till liv å så vid 8.20, å jo, utan väckare otroligt nog..... sen åt vi lite frukost å så å åkte in till stan :) Tyckte att vi skulle vara lite kulturella för dagen så vi åkte till Malmöhus och gick runt och tittade :) Stort hus men ganska tråkigt museeum faktiskt.... jag föredrar verkligen Towern, är ju samma koncept på slott å så, men det är lite mer coolt :)

Men iaf så var vi dit å tittade å gick runt å hade oss :) Sen så tyckte vi mat, så då traskade vi på bort till Bagel och åt varsin supersmaskig bagel :) Jag åt Seafood, den jag alltid brukar äta :) Ja å Rolf åt sin oriental som han alltid brukar äta :) Å de var riktigt gott och mättande :) Tänk er en riktigt stor bagel som delas på 3 delar på höjden, fyll varje lager först med sallad och sedan ungeffär 2cm med räk/ägg gegga :) det blir en stor och kladdig å god bagel de :)

Ja va gjorde vi efter de då? tjaa, satt på stan i typ 1 timme å tittade på konstigt folk som vandrade runt :) sånt e alltid kul :) sen så åkte vi buss bort till Pildammsparken eftersom jag alltid har velat se Margareta Paviljongen :) Så nu har jag sett den iaf :) den e ganska så fin faktiskt :) Fanns lite andra roliga saker oxå i pildammsparken som finns kvar från Baltiska Utställningen från 1914 :) å vi tog kort på alla dom utom entréen, men det kanske har med att göra att vi inte riktigt orkade gå hela vägen dit :)

tjaa.... sen åkte vi tillbaka till lägenheten ett tag å så innan vi kom på vad vi var sugna på för midda :) slutade med att vi åkte in till Gustav å gick å kollade de olika restaurangerna i Malmborgen men de va mycke folk överallt... e ju så när de e fredag kväll... men då tänkte vi så att vi går upp till Lilla Torg å kollar hur de e på Mello Yello, å där fanns ju såklart inga bord, men på väntelistan så tog de oss bara 30 min ändå innan vi hade ett bord å fick äta deras supersmaskiga hamburgare :) Jag åt deras helt underbara Vitlöksburgare :) den kan jag verkligen rekomendera :) Så vi satt väl där i 1 timme å smaskade å hade oss innan vi gick ner till Gustav igen för att ta bussen hem igen :)

Så nu sitter jag å skriver efter att ha tagit ett bad för att mjuka upp benen :) dom behöver verkligen de efter allt gående som de ju blir :)

Men gonatt iaf :) även om jag kanske inte kommer somna på en gång, men jag är trött som en gnu för tillfället :)

3 kommentarer:

Victoria sa...

Herregud, jag blir hungrig när jag läser allt hela tiden.. :D Haha, smaska goda saker här och goda saker där... :D

Låter som ni har det bra iaf :)

Katarina Ullfors sa...

jodå, vi har de rätt bra å lugnt å skönt :) vi har ju en hel lista med ställen vi vill äta på som vi bockar av en efter en på faktiskt :)

Victoria sa...

Okej, hehe :D