21 juni 2008

Midsommar och Jobb :)

Vi kanske ska börja med Midsommar då :)

Igår jobbade jag 6-12, var snäll med både Irma och Mariana igår när jag tog deras pass i "shoppen". Irma va kassör 1 och hade shoppen samtidigt + att en av oss nya satt som kassör 2 då, så hon hade ganska fullt upp med sin kassa och honom, ja å att sen sköta shoppen å, så jag var snäll och tog shoppen åt henne :) så behövde hon inte springa fram å tillbaka iaf :) Å sen kom Mariana och skulle ha shoppass i 2 timmar mellan 10 och 12, jag skulle igentligen ha kassatjänst men ha någon som övervakade mig, men Mariana hade igentligen en massa saker hon behövde göra så hon vart jätteglad när jag tyckte att jag kunde ta shoppen då ist :) Å där var det ändå inte så mycket som hände :) Hade 2 avstämningar som gick bra och sen så tappade huvudkassan av de 3 vi har där kontakt med nätet typ så det inte gick att göra kortbetalning... och det är ju jättebra när man har en kund som ska betala med kort.... Men det ordnade till sig :) Fick ringa Dagens Värd som kom å hjälpte mig :) han visste vem han skulle ta dit för att fixa kassan så den gick upp igen :) Å sen vart de dags att sluta för dagen :)
Väl hemma igen runt 12.30 så gick jag å la mig på soffan i vardagsrummet för att vila lite innan vi skulle ner till Mamma & Pappa för att äta midsommarmat :) Rolf satt och spelade tv-spel på golvet med suroundljudet på, och jag lyckades ändå somna :) å jag sov sååå gott kan jag lova :) 14 väckte Rolf mig å tyckte att vi skulle gå å äta då :) Så då gick vi ner till Mamma & Pappa då för att äta mat :)

Sen var det väl bara att gå hem igen när de va klart för då skulle Rolf göra sig iordning för att själv åka å jobba... Så jag hade en ensam kväll hemma :) Somnade väl runt 23 skulle jag tro igårkväll och sov till 10.30 imorse :) de va riktigt skönt :)
Har ju inte sovit så mycket direkt under veckan som varit så de va jätteskönt att sova ut :)
Imorrn har jag ju min första lediga dag på 2 veckor faktiskt. Har då jobbat först 8 dagar på Timståhls och 6 dagar på Coop i rad, så de blir ju exakt på 2 veckor :) Jobbar ju visserligen många å tisda nu till veckan å men är ändå ledig onsdag å torsdag :) å tisdan vet jag inte om jag räknar så mycket till jobb eftersom jag jobbar 19-22.15 :) Så jag har ju ändå hela dagen ledig innan jag ska iväg å jobba 3 timmar :)

Men så just nu sitter jag å väntar på att jag ska börja jobba igen... Kör 16-22.15 idag så jag ska väl åka vid 15.30 hade jag tänkt :) kanske lite tidigare för de lär väl vara en massa bilar i birsta skulle jag tro, bättre att vara för tidig än för sen :)

1 kommentar:

Abbe sa...

Tyvärr Katarina, ingen har anmält sitt intresse till att driva Vadihelv!

Mvh
Abbe