14 oktober 2007

Dag 2 med invänjning av katter :)

Så, nu har dag 2 gått bra med småbusarna :)
Började morgonen med att släppa ut dom om dom ville ut å utforska lite mera i sovrummet men dom verkar trivas inne i klädkammaren änsålänge :) så då får dom vara där tills dom vant sig :) såfort vi varit hemma å så, så har Pyret, jag och Rolf vart i sovrummet med dörren öppen till klädkammaren så dom har kunnat komma å hälsat på om dom velat :)
Pyret däremot har ju vart in dit ett par gånger å morrat å fräst å haft sig, men jag tror det har börjat lugna ner sig lite iaf efterom vi kom på henne att sitta å äta både torrfoder och blötmat ur deras skålar *S* så de e ju iaf ett framsteg :)

Men sen blev de ju synd om Jadis under dagen... hon lyckades kliva på en av de förbaskade getingarna som tar sig in i vårat hus på ganska mystiskt sätt.... så nu är hennes vänstra framtass uppsvullen... men hon säger inget om man klämmer på tassen och hon går som vanligt, har normal aptit å allt sånt å som tur e :) så de ska nog inte vara nån fara, men det är ju synd om henne....

Nä nu ska jag gå å sova, har morronmöte kl 9, sen jobbar jag till 14 å sen ska jag åka till Däckia å lämna våra gamla vinterdäck å våra nya fina vinterdäck så man kan få dom på lite fälgar :) Kan ju va bra så man får vinterdäcken på bilen snart :)
Köpte ju nya fina Nokian Hakkapelitta 5 nu i veckan som pappa och jag var å hämtade i torsdags kväll :)

Inga kommentarer: